
 

The Times' apology to former president Banda

An article by a freelance reporter about Malawi's former president, Joyce Banda, published by The Times on 9 December,
is incorrect...

Former Malawian president
Joyce Banda.
(Image:Wikimedia)

The report, "Joyce Banda fingered in 'Cashgate' scandal", said a warrant had been issued for the arrest of Banda and that
the Malawi government had released closed-circuit television footage of private meetings between Banda and "Cashgate"
accused Oswald Lutepo to the police anti-corruption bureau.

At the time of going to print yesterday, no warrant for the arrest of Banda had been effected, and the anticorruption bureau
refused to say whether one existed.

Banda has dismissed the allegations out of hand, saying that, when she was president, no CCTV cameras had been
installed at Malawi's State House.

The Times acknowledges that the article, which did not reflect Banda's point of view, was incorrect, and apologises
unconditionally.

Source: The Times, via I-Net Bridge

 
For more, visit: https://www.bizcommunity.com

https://www.bizcommunity.com/

	The Times' apology to former president Banda

